Žáci jsou hodnoceni podle bodového systému uvedeného v následujících tabulkách.
Žák získává kladné a záporné body, vykazovány jsou odděleně.
Při dovršení stanovené hranice je žákovi uděleno kázeňské opatření (pochvala nebo napomenutí).
A1 | aktivita při přípravě projektových dnů a akcí školy | 1 - 3 body |
A2 | reprezentace školy (školní, oblast, okres, kraj, celostátní) | 1 - 5 bodů |
A3 | sběr papíru, bylin, druhotných surovin (pololetně) | 1 - 3 body |
A4 | aktivní práce na školním pozemku - o prázdninách (vzestupně) | 1 - 3 body |
A5 | vzorné chování a plnění povinností | 1 - 3 body |
A6 | svědomitá práce pro třídní kolektiv (pololetně) | 1 - 5 bodů |
A7 | aktivita nad rámec povinností | 1 - 3 body |
A8 | vzorné plnění povinností služby | 1 bod |
A9 | výrazné zlepšení | 1 bod |
A10 | hrdinský čin - po projednání ped. rady | 15 - 25 bodů |
A11 | reprezentace školy a aktivní práce při ŠD a ŠK (pololetně - uděluje vedoucí vychovatelka) | 1 - 3 bodů |
A1 | pochvala třídního učitele do žákovské knížky | 10 bodů |
A2 | pochvala ředitele školy základní úrovně - zaznamenáno na vysvědčení | 15 bodů |
A3 | Pochvala ředitele školy vyšší úrovně - zaznamenáno na vysvědčení | 20 bodů |
A4 | pochvala ředitele školy nejvyšší úrovně - zaznamenáno na vysvědčení | 25 bodů |
Na konci školního roku (na návrh třídního učitele projedná pedagogická rada):
B1 | vyrušování v hodině, vykřikování, pokud žák nereaguje na napomenutí učitele | 1 - 3 body |
B2 | neplnění povinností služby | 1 bod |
B3 | nerespektování dohodnutých pravidel | 1 - 5 bodů |
B4 | nedovolená manipulace s audiovizuální technikou během vyučování | 1 - 5 bodů |
B5 | lhaní a podvádění | 1 - 10 bodů |
B6 | slovní nebo fyzické ubližování, nevhodné vyjadřování | 1 - 10 bodů |
B7 | manipulace s věcí druhého bez jeho svolení, krádež | 1 - 10 bodů |
B8 | úmyslné zničení cizí věci nebo školního majetku | 1 - 5 bodů |
B9 | přinesení nebezpečného nebo pro děti nevhodného předmětu do školy, alkohol, cigarety - držení, užívání a distribuce | 10 - 20 bodů |
B10 | společensky nepřípustné chování - po projednání školním poradenským pracovištěm | 10 - 25 bodů |
B11 | nevhodné vyjadřování a chování ve ŠD a ŠK | 1 - 10 bodů |
B1 | napomenutí třídního učitele a pohovor s rodiči | -10 bodů |
B2 | důtka třídního učitele a pohovor s rodiči | -20 bodů |
B3 | důtka ředitele školy a pohovor s rodiči a výchovným poradcem | -30 bodů |
B4 | II. stupeň z chování - na návrh třídního učitele projedná pedagogická rada | |
B5 | III. stupeň z chování - na návrh třídního učitele projedná pedagogická rada |
Pokud žák získává záporné body se stejnou intenzitou i po překročení hranice -30 bodů,
bude mu navržena snížená známka z chování.
1. Sebehodnocení je důležitou součástí hodnocení žáků.
2. Sebehodnocením se posiluje sebeúcta a sebevědomí žáků.
3. Chybu je potřeba chápat jako přirozenou věc v procesu učení. Pedagogičtí pracovníci se o chybě se žáky baví, žáci mohou některé práce sami opravovat. Chyba je důležitý prostředek učení.
4. Při sebehodnocení se žák snaží popsat:
5. Při školní práci vedeme žáka, aby komentoval svoje výkony a výsledky.
6. Známky nejsou jediným zdrojem motivace.